Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2006 16:13 - Шопинг невъзможен
Автор: alex4o Категория: Забавление   
Прочетен: 4179 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 04.08.2006 16:19


Едно ядно, ядническо, шопингическо нещо дето написах:( бълбук, бълбук...айде вижте....


Думата „шопинг“ (пазарувам или „пазаря“ в някои райони на Източна България) стана доста популярна напоследък. Особено пък, след като в София цъфнаха два нови внушителни търговски центрове, наричащи се още мол, тоест събиращи магазини, заведения за хранене и кина под един покрив. 898737 в 1, общо взето.

Ама то всичко хубаво, ама българско. Лъскави магазини, има и Sale (разпродажба, тоест стоки с по-ниски цени), климатици, всичко на едно и ред удобства.

Та реших аз да си накупя колкото се може повече летни дрехи и да изхарча сума ти пари в Mall of Sofia. Този май е по-големият мол. Както и да е.

С бойна крачка и една приятелка да ме предпази да не си избера нещо, с което да приличам на проскубан паун, се втурвам на яростен шопинг.

Ама бива ли и аз така...големи надежди...

Първият магазин. Голям светъл, това е марката с обединените цветове и скандалните реклами. Гледам мъжки блузи окачени, разгъвам и разгъвам тези които са сгънати, но не висят на закачалки. Трябва да разгънеш, за да разгледаш, нормално е, все пак нали пазаруваш.

Взимам да пробвам няколко, моята приятелка съответно гледа дамски дрехи. Натоварен с няколко дрехи се блеща по етикетите за моя номер.

Малко е трудно. До мен е девойка от персонала, която ме гледа, но не идва да помогне. Просто гледа. Решавам, че е глуха, или сляпа. Може Бенетон да работят по някаква социална програма. Обръщам се към младеж. От персонала, не някой клиент, какво си помислихте.

- Извинете, бихте ли ми помогнали?

Мълчание. Боже...ама сега пък какво съм направил.

- Извинете, може ли да не разбърквате дрехите, прозвуча отговорът. Интересно.

- Е как да си избера, нали трябва да разгледам какво искам да купя. Вашата работа е да ги сгъвате и да обслужвате клиентите.

Сумтене и презрителна физиономия. Помощ никаква. Натоварен отивам и пробвам. Нищо не ми харесва, нормално е и да не ми хареса, става и т.н. Връщам дрехите и ги оставям накуп върху място където са изложени други дрехи. Не е моя работа да ги връщам по места.

Да ама бдителният служител (тоест според мене идиот) идва и ми казва:

- Моля трябва да върнете дрехите там откъдето сте ги взели.

Ега си безумието. Незнам как си обучават служителите, ама си спомням, че в магазина на Бенетон в Копенхаген видях преди няколко дни, как клиенти буквално хвърлят по пода дрехи и си избират каквото и както искат.

Не че го одобрявам. Но да влизам в магазин и да не ме обслужват, а на всичкото отгоре да ми се държи и тон ... Както и да е. Оттегляме се.

Следващият. Италианска марка. Отново персоналът блее. Да каже „Добър вечер“ или пък случайно „Довиждане“...оооо, глупости. Даже гледа сърдито. Абе да не би да затварят. Не, часът е 20.00. Молът затваря в 22.00.

„Нямаме от този цвят, моля не разбърквайте дрехите. Какво ме питате за номера (за кво да питам, за сливи ли?), има тези които са на закачалката, не се ли сещате“. Е, е, е, е, е, е...

От близо 10 или 12 магазина, в които влязох, любезното обслужване се случи в три магазина. И то горе-долу.

Все пак си купих тениски. И то само защото във въпросния магазин още от врата ми казаха „Добър вечер, как да ви помогнем“ и т.н. Не говоря за скъпа марка, а за casual (да речем, че се превежда обикновено, бел. авт.) облекло. Но не магазин с casual персонал. Значи можело.

Значи може едно момиче да се разиграва и да се опитва да ми угоди, защото съм клиент, да носи тениски, да се рови в склада, да ме пита дали съм доволен, да ми предлага модели, да ме пита дали цената ме устройва, да прецени дали ми отива, а не да си пробута стоката.

А нейните колеги в другите магазини не могат. Могат само да блеят и да говорят простотии на клиенти, които идват да харчат пари.

Евалата на Кенвело в този случай. Не е реклама на марката, а реклама на хората, които работят там.

Не претендирам, че всички в служители в мола са зле с обслужването, но можете сами да отидете и да прецените кои са ок и кои не. Дано все пак някои от собствениците да прочетат това и да си обучат персонала.

Защото срещу пари трябва да се получава и лъскаво обслужване в лъскавия мол. Иначе приятен шопинг.

--------

Наистина аман, аман, а тези в Бенетон са си още такива нагли и и и пфууу:(


Тагове:   шопинг,   невъзможен,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dragosakos - Оооо, колко си прав
20.03.2007 09:02
И аз имах нещастието да опитам от "любезността" на продавачките (щото те са си такива, а не консултанти, както обичат да се наричат. Щото те не консултират, само гледат тъпо) не само в магазина на бенетон. Да не говорим, че бях решила да се облека малко по-неглиже....имах чувството, че само след миг ще чуя репликата "Извинете, тук май не е по вашия джоб?!", независимо от това колко пари наистина имам в джоба си. Ега си, ега си, ега си...(за да не кажа друго) Честно да си призная, другият мол Sky city много повече ме кефи. И атмосферата е по-приятна! Иначе...приятен шопинг и на теб за в бъдеще.
П.П. Сега с нетърпение очаквам да отворят Mall of Boulevard. Да видим там какво ще е
цитирай
2. анонимен - НЕ СЕ УЧУДВАЙ
04.07.2007 16:22
В нормалните страни има цяла наука т.е. customer service на нея се набляга много защото обслужването продава- не стоката, колкото и странно да звучи. Пазарувай в интернет магазини - не се чуди вече и в БГ има достатъчно добри такива за да имаш наистина голям избор.И нема да ти сумтят въз интересни екземпляри с баджове - консултант- продавач:)
цитирай
3. анонимен - И клиентите не са стока
29.03.2008 18:38
Здравейте! Искам да ви дам само един пример защото съм от другата страна на вашата и също така мога да бъда и клиент някъде.Може ли вие уважаеми дами и господа да влезете в един магазин и да седнете там на мястото, където са сгънати въпростните блузи.В случая са сложени в/у нещо наподобяващо ракла за по ясна представа.И въпростната дама влиза с придружител и сяда в/у блузите заедно с торбите и покупките от предходния магазин.И когато и се направи най културна забележка тя отвръща с усмивка "Ами уморена съм" А сега кажете кой е крив и кой прав?

цитирай
4. анонимен - Malls
29.09.2008 09:27
Men pone v Benneton vinagi sa me obslujvali mnogo dobre. Govorqt si s men horata, usmihvat se ala bala si4ko si e OK. V nqkoi drugi magazini ne e taka, no ima mnogo hora (a i az sym ot tqh) koito ne obi4at personala da im se vre v rycete dokato si razglejdam koe kak izglejda i kolko struwa :):).
Kolkoto do tova kyde byrka6 - spored men trqbwa da si izbere6 model i posle prosto da gi pita6 za razmer.

A v SkyCity sym bil vednyj i mislq 4e nqma smisyl da povtorq.

Nqmam kirilica btw ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alex4o
Категория: Забавление
Прочетен: 340442
Постинги: 40
Коментари: 378
Гласове: 2189
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930